Pages

Thursday, May 31, 2012

Update..Update..

Nur Nuha Qaisara
Dah berapa hari ye umur dia..? Tak terkira pulak. Tapi 13/6 ni masuk 3 bulan la kot.. Semangat.Check up 2 bulan hari tu 5 kg..sekarang tak pasti la pulak berapa kg... Ramai org tanye bagi full susu badan aje ke? Yela..jawab aku..Lain kali aku cite pasal breastfeeding n pumping kat ofis. Tapi bf kali ni motto aku..tak yah pening2kan kepala otak..jadikan rutin & jangan seksa diri . Mana yang aku teringin nak makan @ minum...kita taram sahaja.. InsyaAllah yang baik2 sahaja sampai pada anak.. Dia dah pandai mengagah.Comel aje kalau dia ala2 bersembang ngan kite tu..Nuha Qaisara lambang kekuatan aku sebagai wanita. Dari zaman mengandung hingga melahirkan..aku banyak diuji. Aku tak hantar ke nursery yang sama dgn yana..sebab Kak Zaida(pengasuh Yana yang dulu) offer nak jaga.. Aku..okey ajela. Lagipun Nuha kecik lagi..Tapi ongkosnya tinggi sikitle..Sebab kalau hantar 2 anak kat nursery dapatla komisen sikit. Tapi takpela..duit Allah yang bagi..InsyaAllah kami anak beranak cukup makan lagi. p/s: gambar kredit to Kak Tini yang sponsor baju..Cantik sangat!! Nur Dayana Zulfah
Si kakak yang baik hati, ceria dan cantik..Asyik demam aje 2-3 menjak ni. Rasa nak bagi nenen balik aje..Yela..dulu masa bf susah nak tgk dia sakit. Aktif 24 jam. Dia bijak dan sayangkan sgt adik dia. Dah pandai mengeja..tapi tak pandai membaca lagi.. Hantar nursery banyak yang baik didapat, yang tak baik pun banyak. Aku dan suami harus sabar dan menegur selagi mulut tak bisu. Nak marah pun tahan nafas aje banyak2..Dia baru 3 tahun..semua input diserap macam sponge.. Mak ayah yang kena jadi filter pada dia.. Tapi dialah penyeri hidup aku.Banyak sifat aku turun pada dirinya.Doaku moga yang baik2 sahaja..yang buruk mohon dihindarkan. Nuha tak tahu lagi mcm mana..Sebab kecik lagi.. Moga juga dua beradik ini kekal akrab hingga bile-bile.